هر چی بخوای
موضوع در مورد همه چیز
ارسال توسط sina

 

فشرده سازی با ویندوز xp

براي فشرده سازي يك فولدر روي آن راست كليك كنيد و از زيرمنوهاي Sendto گزينه
Compressed (Zipped) Folder را انتخاب كنيد تا اطلاعت شما فشرده شوند.
براي ايجاد يك فولدر فشرده جديد بر روي دسكتاپ راست كليك كنيد و روي New برويد
و Compressed (Zipped) Folder را انتخاب كنيد حالا مي‌توانيد فايلهاي خود را درون آن بيندازيد.
براي گذاشتن پسورد روي فولدر فشرده شده ابتدا وارد آن شويد سپس از منوي File گزينه Add a Password را انتخاب كنيد. پسورد مورد نظر خود را دو بار وارد كرده و OK كنيد. با اين پسورد محتويات فولدر فشرده شده نمايش داده مي‌شوند اما نمي‌توان آنها را باز كرد.




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:فشرده سازی با ویندوز xp,
ارسال توسط sina

 

پی بردن به وجود فایلهای مخفی

ابتدا My Computer را باز كنيد و از منوي View گزينه Status Bar را انتخاب كنيد تا نوار وضعيت به پايين پنجره اضافه شود. در سمت چپ اين نوار تعداد اشياء موجود در پنجره را نمايش مي‌دهد كه در صورت وجود فايلهاي مخفي(Hidden) تعداد آنها را در داخل پرانتز نمايش مي‌دهد.



تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:پی بردن به وجود فایلهای مخفی,
ارسال توسط sina

 

ساخت یک فولدر کاملاٌ مخفی:

برای مخفی کردن فایلها یا فولدرها در ویندوز از hidden استفاده می شود اما اگر کسی که نمی خواهیم به اطلاعات ما دست یابی پیداکند کمی کامپیوتر بلد باشد می تواند آنها را به طریقی که بعداً توضیح خواهم داد پیدا کند. اما ما در اینجا روشی را توضیح می دهیم که هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند .

برای این کار اولاً فولدر نباید هیچ اسمی داشته باشد تا در هنگام سرچ پیدا شود پس باید به جای اسم فولدر از کاراکتر فاصله ( space ) استفاده کنیم که قطعاً ویندوز این نام گذاری را قبول نمی کند پس باید پس از اینکه روی فولدر راست کلیک کردیم و گزینه ی rename را انتخاب کردیم کلیدalt - - را پایین نگه داشته و در همین حال عدد 0160 را وارد کنیم البته این عدد نوشته نمی شود ولی باید آن را وارد کنیم سپس هنگامی که کلید alt را رها کنیم یک کاراکتر فاصله ایجاد می شود که ویندوز آن را می پذیرد و اگر یکبار enter بزنیم نام فولدر همان فاصله ( space ) است و اصلاً دیده نمی شود . در مرحله ی بعد می توانیم icon ( عکس ) فولدر را نیز کاملاً محو کنیم تا این فولدر دیده نشود برای این کار پس از راست کلیک کردن بر روی فولدر و انتخاب گزینه ی  properties در پنجره ی باز شده سربرگ customize را انتخاب کرده و در  آنجا روی دکمه ی change icon... کلیک می کنیم تا لیست آیکونها ظاهر شود در این لیست تعدادی آیکون وجود دارد که می تواند به جای آیکون فعلی برای این فولدر جایگزین شود اگر کمی نوار لغزنده ی افقی را به سمت راست بکشیم تا بقیه ی آیکونا دیده شود در یک قسمت سه جای خالی روی سر هم وجود دارد که با انتخاب یکی از آنها به جای آیکون اصلی و کلیک بر روی گزینه ی ok فولدر مورد نظر کاملاً نا مرئی خواهد شد. اگر اکنون آن را hidden کنیم دیگر هیچکس نمی تواند به آن دست رسی داشته باشد. برایhidden کردن بروی آن راست کلیک کرده گزینه ی properties را انتخاب می کنیم و از پنجره ی ظاهر شده ، در آخرین قسمت یعنی attributes بر روی checkbox ( گزینه ) hidden کلیک می کنیم و سپس ok می زنیم حال اگر از منوی tools گزینه ی folder option را انتخاب کرده و از سربرگview گزینه ی

 do not show hidden file را انتخاب کنیم دیگر فایلها و فولدر های مخفی را نشان نمی دهد.

برای دسترسی ما به فولدر مخفی شده ابتدا به آدرسی که این فولدر قرار دارد می رویم سپس در قسمت folder option سربرگ view گزینه ی show hidden file.. راانتخاب کرده و ok می کنیم. حال اگر در این قسمت کلید های ctrl و راهمزمان بگیریم تا تمام اشیا انتخاب شوند فولدر مخفی ما هم انتخاب می شود ما با دانستن جای فولدر در آنجا دابل کلیک می کنیم تا وارد آن شویم .                                خسته نباشید.




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:ساخت یک فولدر کاملاٌ مخفی:,
ارسال توسط sina

 

رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd

 

 

  شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه . و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

 با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد .

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارتsupported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي تو نيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينهNo Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو بهDisc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd,
ارسال توسط sina

 

50 ترفند internet explorer

اينترنت اکسپلورر يا مرورگر وب ميکروسافت پر کاربرد ترين مرور گر وبي است که مليونها نفر از سراسر جهان به وسيله آن به جستجو در اينترنت مي پردازند. اين نرم افزار در عين سهولت استفاده که رمز موفقيت آن نيز مي باشد رمز و رازهاي فراواني را نيز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگي اينترنتي شما راحت تر و دلپذير تر مي گردد. 149 راز در مرور گر وب ميکروسافت را جاي ديگري نخواهيد يافت! پس فرصت را از دست ندهيد. برای خواندن متن  روی ادامه ی مطلب کلیک کنید. 
 
 
 
 
 
                                                       ادامه مطلب............


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:50 ترفند جالب internet explorer,
ارسال توسط sina

 

شرده سازی با روشی منحصر به فرد

  ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار کاربر قرار مي دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با کيلک راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP

اما روش دوم که خيلي جالبتر و در نوع خود بي همتاست به صورت زير امکان پذير است :

?) سيستم فايلي ويندوز XP بايستي حتما NTFS باشد (اين سيستم فايلي بعد از دو سيستم آشنايFAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنيت بيشتري در مقايسه با دو سيستم قبلي در نگهداري و ذخيره اطلاعات پشتيباني مي کند) براي اطلاع از سيستم فايل XP خودتان بر روي درايو حاوي ويندوز XPکليک راست >انتخاب گزينه Properties > برگه General > در قسمت File system ميتوانيد نوع سيستم تخصيص داده را ببينيد .

اگر در اين قسمت عبارت NTFS به چشم ميخورد مي توانيد به مرحله ? عزيمت فرماييد و گرنه بايد نوع سيستم فايلي را به NTFS تبديل کنيد آنهم با استفاده از فرمان زير که بايد آنرا در خط فرمان داس وارد کنيد

convert drive: /fs:ntfs

 که به جاي عبارت drive نام درايو حاوي XP را بگذاريد به نکته هاي زير توجه کنيد

الف) نکته فوق العاده مهم ) توجه داشته باشيد که محتواي درايو با سيستم NTFS هرگز به کمک سيستم عاملي که بر پايه يکي از دو سيستم FAT يا FAT32 استوار است قابل دسترسي نخواهد بود.

ب) در هنگام نصب ويندوز XP نيز در مورد تبديل سيستم فايلي به NTFS از شما سوال مي شود که ميتوانيد با آن موافقت کنيد همچنين فرايند تبديل را مي توانيد به کمک برنامه سودمند Partition Magic به آساني انجام دهيد.

ج) به شخصه هنوز برنامه اي نديده ام که با اين سيستم مشکل داشته باشد مگر اينکه اصلا با نصب در ويندوز XP سازگاري نداشته باشد.

د) فرايند تبديل حدود ?? تا ?? دقيقه بسته به حجم درايو طول خواهد کشيد.

ه) فرمان بالا اطلاعات را پاک نخواهد کرد و طبيعتا نبايستي آسيبي به ويندوز برساند اما به پيامهاي داده شده در حين کار حتما توجه کنيد.

و) فرمان بالا بر روي هر درايوي قابل اجراست چه ويندوز روي آن باشد چه نباشد.

ز) اگر خداي نکرده زماني از اين تبديل پشيمان شديد مي توانيد با استفاده از برنامه Partition Magic به حالت اوليه بازگرديد.

?) اگر مي خواهيد يک درايو با سيستم فايلي NTFS را فشرده کنيد بر روي آن کليک راست > Properties> برگه General > انتخاب گزينه Compress drive to save disk space و اگر ميخواهيد فايل يا شاخه اي در درايو با سيستم فايلي NTFS را فشرده کنيد بر روي آن کليک راست > Properties > برگه General > دکمه Advanced > انتخاب گزينه Compress contents to save disk space

تذکر ?) ويندوز پس از انتخاب فايل فشرده شده به سرعت آن را از حالت فشرده در مي آورد و پس از بستن دوباره به سرعت آن را فشرده ميکند بدون اينکه شما چيزي مشاهده کنيد.

تذکر ?) فشرده سازي مي تواند تا حدي باعث کندي واکنش پذيري سيستم شود.

تذکر ?) به کمک فشرده سازي مي توانيد تقريبا فضاي اشغال شده را به نصف کاهش دهيد.

تذکر ?) فايلها شاخه ها و درايوهاي فشرده شده به رنگ متفاوت نمايش داده مي شوند.

تذکر ?) عمل 



تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:شرده سازی با روشی منحصر به فرد,
ارسال توسط sina

 

دو راه جالب جهت نفوذ به ويندوز XP بدون رمز عبور!

 

يکي از مشکلات ويندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد .

همانطور که همه شما مي دانيد xp امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کار userهاي مختلف فراهم کرد .

 

 

 

حالا اگر شما اين password را فراموش کنيد چاره چيست؟.

 

 

 

 

 

 در اين حالت چند راه نفوذ هست و آن اين است که در هنگام ظاهر شدن منوي کاربران در ابتدا ، دو بار کليدهايALT+CTRL+ DELETE را فشار دهيد سپس در قسمت نام کلمه administrator را تايپ کرده و قسمت password را خالي بگذاريد و Ok را بزنيد در اين حال وارد سيستم مي شويد.

 

 

 

 

 

 

 

حال اگر در هنگام نصب ويندوز Xp برايAdmin پسورد گذاشته باشند چه كار كنيم؟

 

 

 

 

 

 

 

براي اين كار قبل يا هنگام بالا آمدن ويندوز كليد F8 را زده سپس بسته به نوع نياز خود بكي از گزينه هايSafe Mode را انتخاب كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

بعد از وارد شدن به ويندوز در منو Start كليك كنيد سپس گزينه RUN را انتخاب كرده ودر جاي خالي عبارتControl userpasswords2 را تايپ كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

پنجره باز شده داراي 2 TAB به نام هايUsers & Advanced مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

TAB Users را انتخاب كرده و تيك گزينه:User must enter a username and password to use this computer را برداريد.

 

 

 

 

 

 با برداشتن تيك اين گزينه ديگر هنگام ورود به ويندوز از شما پسورد گرفته نمي شود.

 حالا با استفاده از گزينه Add مي توان نام كاربري را به آن اضافه و با استفاده از گزينه Remove مي توان نام كاربري را حذف كرد همچنين با استفاده از گزينه Properties مي توان ميزان دسترسي كاربران به ويندوز را تعيين كرد.

در ضمن این راهها همیشه جواب نمیدن من حدود دو سال دنبال این کار بودم و بیش از ده روش برای این کار یاد گرفتم که هیچ کدوم قطعی نبود اما بالاخره یه راه صددرصد تضمینی یاد گرفتم که همیشه جواب میده و تو اینترنت ۱۹۰ دلار قیمتش بود من اونو از اینترنت دزدیدم ( شاید روشش رو بعدا یاد بدم )

ولی به هیچ کسی نمی دم. 




ارسال توسط sina

 

 

 HyperTerminal  برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. 

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند 
CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم. 

HyperTerminal چيست؟ 

HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. در صورت كار با اين برنامه در بسياري از موارد شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين قادريد در هزينه هاي اتصال به اينترنت تا حد زيادي صرفه جويي كنيد.

برنامه 
Hyper Terminal به صورتي كاملاً ساده و آسان طراحي گرديده به صورتي كه شما با چند بار كار كردن با آن مي توانيد با نحوه كار كاملاً آشنا گرديد. 

نكته: براي استفاده از 
HyperTerminal شما به امكانات خاص نياز نداريد فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا شما از طريق خط تلفن فايل مورد نظرتان را ارسال و يا دريافت نماييد. 

نحوه استفاده از 
Hyper Terminal 

براي فعال نمودن 
HyperTerminal در ويندوز xp به روي كليد Start كليك نموده و از منوي كشويي ظاهر شده به ترتيب Accessories < All programs < Hyper TerminalCommunications را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. 

در كادر فوق يك نام را براي اتصال وارد كرده و از قسمت 
Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي كليد OK كليك كنيد. 

در پنجره 
Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجاIRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور،phonenumber شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد. 

نكته: در قسمت 
phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد براي او فايل مورد نظرتان را ارسال كنيد را وارد نماييد. 

در پنجره 
Connect شما كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرهاي محاوره اي ظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد. بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود. 

تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد 

براي دريافت يك فايل از طريق 
HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Callگزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد. بعد از چند لحظه شما مي توانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد. 

ارسال فايلها 

بعد از اينكه در پنجره 
Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. 
در كادر محاوره اي ظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي كليد 
Browse كليك كنيد تا كادر محاوره اي Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. 

در كادر محاوره اي فوق شما كافي است فايل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روي كليد 
Openكليك نماييد و در كادر محاوره اي Send file بر روي كليد Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد. 

ارسال پيغام به صورت متن


بعد از اينكه به شماره مورد نظرتان متصل شديد در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظرتان را تايپ نماييد. متن تايپي در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شديد نيز قابل مشاهده مي باشد. 

مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي 

شما به سادگي مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعريف نماييد. براي اين منظور از منوي 
Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كار محاوره اي فوق شما با كليك نمودن كليد Browse مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد. 

ذخيره سازي اتصال 

بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه 
Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي كشويي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با اسمي كه شما براي آن مشخص نموده ايد ذخيره مي گردد، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي، در زير منوي Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد. 

قطع نمودن اتصال 

بعد از اينكه فايل هاي موردنظرتان را براي دوستانتان ارسال كرديد و يا از آنها دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه 
Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد. 

نوار ابزار برنامه 
Hyper Terminal 

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آيكونهايي در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتي كه نوار ابزار برنامه در زير نوار منوها وجود نداشت از زير منويView گزينه ToolBar



تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:ارسال فایل بدون اینترنت,
ارسال توسط sina

 

گونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

1 ) 
Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

 2 ) تهیه 
Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Diskبه صورت لحظه به لحظه و آنی )

 3 ) استفاده از برنامه های 
AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

 4 ) استفاده از آنتی ویروس 
AntiVirus وSpy Sweeper و فايروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها 
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست . عمده مشکلات را ویروسهای جدید ایجاد میکنند و تنها راه شناسائی و از بین بردن آنها آپدیت روزانه آنتی ویروس میباشد .

 4 ) استفاده از ویرژال درایو ( 
Virtual Drive ) - ویرژال درایو قادر است اطلاعات شما را از خرابی و صدمات ویروس همچنین سرقت اطلاعات تا حدود زیادی ایمن نگاه دارد زیرا در این حالت اطلاعات کد گذاری ( Encrypt ) شده و به صورت غیر مستقیم روی هارد ذخیره می گردند ( نکته : هرگز از برنامه هایی چون Folder Guard و ... استفاده نکنید چون این برنامه ها تا زمان فعال بودن سیستم عامل امنیت فایلهای امنیت شما را به صورت نسبی حفظ می کنند) پس همواره جز درایو سیستم عامل کل هارد دیسک را به صورت یک جا به یک یا چند درایو مجازی تبدیل کنید . 

 5 ) همواره پسورد های خود را تغییر دهید و همه نکات امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت کنید .

 6 ) استفاده از حساب کاربری 
GUEST 

 7 ) استفاده از 
Screen Lock , Security Administrator و ... جهت ایجاد محدودیت های بیشتر در ویندوز 

 8 ) استفاده از اکتیو کارت ( 
Active Card ) جهت اجازه دسترسی به اطلاعات حساس 

 9 ) تبدیل فایل سیستم به 
NTFS

 10 ) کنترل 
PROSSES و ایجاد TASK LIST همچنین محدود سازی کاربران در ایجاد و حذف TASKها

 11 ) بالا بردن امنیت در 
Internet Explorer 

 12 ) استفاده از برنامه های 
Auto-Protect و System Works قوی برای چک کردن سیستم هانندNorton System Works

مراحل ایجاد و حفظ امنیت در سیستم به صورت فهرست وار بیان گردید پیاده سازی تمامی مراحل فوق نیاز به تخصص و تبحر دارد و برای کاربران عادی و غیر حرفه ای قطعا غیر ممکن است .

در قسمتهای بعد به تفکیک و بطور مفصل به این موارد خواهیم پرداخت .




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم,
ارسال توسط sina

 

 


حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.

در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد .

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (
GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد 
Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.

قابليتهاي برنامه و نکات کليدي در استفاده از آن بدين صورت مي باشد :


1)اين برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفيت هارد ديسک را براي انجام فعاليتهاي خود اشغال مي کند.

2)اين برنامه داراي خاصيت( 
Auto-Revert ) مي باشد اين قابليت قادر به بازگرداني اطلاعات به صورت خود کار است .

3)قابليت بازگرداني کل هارد ديسک ( 
Revert Drive ) اين قابليت امکان بازيابي کل اطلاعات درايو را فراهم مي کند.

4)بوت شدن از فلاپي ديسک اين قابليت سبب بوت شدن کامپيوتر از روي فلاپي مي شود.

5)اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند و نمي توان در حالت عادي محافظت از سيستم را محدود به درايو خاصي از هارد ديسک کرد .

در اين جا به موارد و نکات اصلي در مورد نرم افزار اشاره گرديد لازم به ذکر است اين برنامه داراي جزييات فراواني است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پي خواهند برد .

لینک دانلود NORTON GO BACK با حجم 3.66 مگا بایت :

http://download.9down.com/Retail/Symantec.Norton.GoBack.v4.0.Retail-SSG.rar

 




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:چگونه ویندوز خود را همیشه سالم نگه داریم,
ارسال توسط sina

 در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده اما واقعی و کاربردی جهت افزایش سرعت اینترنت از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم. این تغییر سرعت ممکن است چندان محسوس نباشد اما میتوانید مطمئن باشید که تأثیرگذار خواهد بود.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/InternetSettings
در قسمت دیگر پنجره، بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب نمایید.
نام آن را MaxConnectionPerl_OServer قرار دهید.
سپس بر روی آن دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data به آن مقدار 8 بدهید.
حال مجدد یک DWORD Value ساخته و این بار نام آن را MaxConnectionsPerServerتنظیم کنید و Value Data آن را حرف a انگلیسی تعریف نمایید.
به هنگام وارد نمودن اسم ها به بزرگی و کوچکی حروف دقت کنید و ترجیحأ آن دو را Copy و Paste کنید.
در پایان یکبار سیستم را Restart نمایید تا تغییرات صورت پذیرد.



تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:افزایش سرعت opera,
ارسال توسط sina
اين کارو حتما بکنيد تا سرعت اينترنتتون تا ده برابر افزايش پيدا کنه . اين کار باعث ميشه هر صفحه ای برای دومين بار يا بعد از اون که ميخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه. 

ابتدا به Start برید و تو Run تایپ کنید Regedit و Enter بزنید. 
حال به آدرس زير برويد:

             HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Internet setting
سپس در سمت راست پنجره به دنبال این عبارات بگردید:
 MaxConnectionsPerServer  و  MaxConnectionPerl_OServer 

ممکنه این دو عبارت رو مثل من نداشته باشید پس روی صفحه سمت راست ، کليک راست كنيد و از قسمت New، روی DWORD كليك كنيد. 
سپس عبارت اول را بنويسيد . برای عبارت دوم هم همین مراحل را انجام بدید. حالا روی عبارتهای ساخته شده دو بار کليک کنيد و در قسمت Value data برای گزينه اول عدد 8 و برای گزينه دوم حرف a را وارد کنيد و سيستم را Restart کنيد.

نکته۱:  در هنگام نوشتن به حروف بزرگ وکوچک دقت كنيد
 



ارسال توسط sina

 ابتدا ياد آوری می کنم که ارتباط بين کامپيوتر ها به سه روش ممکن است: 


١. از طريق کابل شبکه (RJ-45) که برای اين نوع اشتراک به تعدادی از اين کابل ها و يک دستگاه تقسيم کننده يا HUB نياز داريد. تعداد پورت های HUB بايد حداقل يکی بيشتر از تعداد کامپيوترهای شما باشد (مگر اينکه از يکی از خود کامپيوترها برای تقسيم اينترنت استفاده کنيد). استفاده از اين کابل ها بهترين، ارزانترين و پرطرفدارترين روش برای تشکيل شبکه است. اشکال اين روش نياز به سيم کشی است. 

٢. روش دوم استفاده از شبکه های بی سيم يا WiFi است که اين روزها خيلی ها بجای استفاده از کابل از اين سيستم ها استفاده می کنند. برتری اين کار عدم نياز به سيم کشی و امکان حمل و نقل است که به ويژه برای laptop ها احميت دارد. اشکال آن يکی هزينه بسيار بالای آن (چند صد دلار برای يک شبکه ساده) است و ديگری اينکه مقدار زيادی از قدرت آن بجای افزايش سرعت برای جلوگيری از اشکال در ارتباطات مصرف می شود. ولی با اين همه سرعت اين سيستم ها خوب است و قيمت بالا اشگال عمده آنها است. 

٣. روش دوم استفاده از خط تلفن يا HomePNA است که  روش خوبی است چون خيلی از سيستمهای بی سيم ارزانتر است و برخلاف شبکه های کابلی نياز به سيم کشی ندارد. اگر از اين روش استفاده می کنيد حتما از کارتهای جديدتر استفاده کنيد که سريعتر هستند. سيستم های قديمی که به HPNA1 مشهور است آرام هستند و ممکن است گاهی دچار قطع ارتباطات شوند. 

اگر فقط از دو کامپيوتر استفاده می کنيد خيلی از شرکتهای ارائه دهنده سرويس به شما اجازی استفاده هر دو کامپيوتر را از طريق HUB می دهند و نيازی به تقسيم اينترنت نخواهيد داشت. ولی برای بيشتر از دو کامپيوتر، از هر کدام از روشهای بالا که استفاده کنيد سه روش برای تقسيم يک (يا چند) خط اينترنت بين تمام کامپيوترهای شبکه وجود دارد:

 


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:تقسيم يک خط اينترنت بين چند کامپيوتر,
ارسال توسط sina

 می خواهم درباره اینکه چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببرید تا از هک شدن شما جلوگیری شود صحبت کنم. امیدوارم با مطالعه این مقاله در وبلاگ آموزش کامپیوتر، افزایش اطلاعات شما از خطرات اینترنت در امان باشید

 

                                            .82833284028470077088.jpg

             بقیه مطلب در ادامه مطالب



ادامه مطلب...
ارسال توسط sina

 یا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

                                                      نکات مهم جستجو کردن در گوگل 

به ادامه مطالب بروید ...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:نکات مهم جستجو کردن در گوگل,
ارسال توسط sina

 فیلتر شدن یک پایگاه اینترنتی چطور صورت می‌گیرد؟ 
فیلترینگ یکی از موضوعات مربوط به قانون جرائم رایانه‌ای است. در آن قانون، تشخیص فیلترینگ و مسدودسازی بر عهده کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اعضای این کارگروه است که در این خصوص زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت می‌کند.              

 

ادامه مطلب بروید...........................



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:دليل هایی براي فيلتر كردن يك سايت,
ارسال توسط sina

 فرض کنید که یک فایل Word در اختیار دارید و قصد دارید از این فایل Word، یک فایل PowerPoint تهیه کنید. برای این کار چه خواهید کرد؟ بایستی بدانید یکی از قابلیت‌هایی که از نسخه ۲۰۰۷ به بالای مجموعه‌ی آفیس وجود دارد، امکان تبدیل مستقیم فایل‌های Word به PowerPoint است. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌ پردازیم.


                                           ادامه متن در ادامه مطالب
 


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:آموزش تبدیل کردن فایل‌ های Word به PowerPoint,
ارسال توسط sina

 

برای فهم بیشتر این ترفند شما باید اندکی به هک و تروجان های آن آشنا باشید. مطمئنأ میدانید در صورتی که با استفاده از برنامه های تروجان ساز یک تروجان بسازید ، فرمت این فایل سرور exe. خواهد بود. اما ما قصد داریم تا ترفندی کوچک را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی در عین حالی که فرمت فایل exe است اما با فرمت jpg. و یا هر فرمتی که شما دوست دارید نمایش داده شود.

 

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید



 برای این کار:
ابتدا دقت کنید که سیستم شما قابلیت نمایش فرمتهای فایل ها را دارد یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع My Computer را باز کرده و از منوی Tools به 
Folder Options بروید. سپس تب View را باز کرده و دقت کنید که گزینهHide extensions for known file types تیک نخورده باشد.
حال سراغ اصل مطلب برویم.
فایل مورد نظر که فرمت exe دارد را بیابید و بر روی آن راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. سپس قبل از exe. عبارت jpg. را تایپ نمایید (و یا هر فرمتی که دوست دارید). که به عنوان مثال فایلی با نام.Mahdyghanbary.blogfa.exeبه شکل

 

Mahdyghanbary.blogfa.jpg.exe

در خواهد امد. حال میبایست پس از عبارت jpg. دست خود را بر روی دکمه 
Space کیبورد نگاه داشته و بیش از 20 بار این کلید را بفشارید. سپسEnter را بزنید. خواهید دید که تنها فرمت jpg. به چشم میخورد و تنها نشانه ای که از exe. به چشم میخورد سه نقطه ای است که در سمت دیگر آیکون وجود دارد و اصلا جلب توجه نمی کند.



تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:تبدیل فایل exe به jpg,
ارسال توسط sina

 

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید.این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden هم نمیتوان آن را مشاهده کرد. 
برای این کار:

ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.
اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید:

attrib +h +s D:/folder name

دقت کنید این کد فولدر folder name را در درایو D مخفی میسازد.
به Space های خورده شده در میان کد نیز دقت کنید.
با این عمل فولدر folder name کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود.

در صورتی که میخواهید یک فایل را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید:

attrib +h +s D:/Windows/ParsanIT.exe

این کد فایل folder name.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد.

به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید.

اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟
بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند:

attrib -h -s D:/folder name
attrib -h -s D:/Windows/folder name.exe

(با این ترفند فایلها و فولدرهای شما به شکل مخفی سیستمی درخواهند آمد و اگر گزینه مربوطه در فولدر آپشن فعال نباشد فایلها و فولدرها مشاهده نخواهند شد ، به این موضوع دقت کنید.)




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:مخفی کردن فولدرها و فایلها به روشی جدید,
ارسال توسط sina

 بهترین آنتی‌ویروس جهان کدام است ؟

 

بارها پیش آمده دوستان از بنده پرسیده‌اند که بهترین آنتی‌ویروس جهان چیست و خودم از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنم. در این سالها بر اساس تجربیات کار با تعدادی از آنها و نوع سیستم‌عامل ، نوع سخت‌افزار و همچنین استفاده‌ای که از کامپیوترشان می‌کنند جواب‌هایی که می‌دهم متفاوت است. سعی می‌کنم بیشتر به این نکته‌های مهم توجه کنم که برخی آنتی‌ویروس‌های خوب و قوی بر روی کامپیوترهایی که سخت‌افزار ضعیفی دارند بخوبی جواب نمی‌دهند و با کند نمودن بیش از حد سیستم اصطلاحا آن را از نفس می‌اندازند یا برای کسانی که بصورت مداوم به اینترنت متصل هستند باید آنتی‌ویروس قابلیت شناسایی و خنثی سازی انواع خطرات امنیتی (از قبیل ویروس‌ها،کرم‌ها و اسب‌های تروا) بسیار بالایی داشته باشد و همچنین به راحتی و سهولت بروزرسانی گردد.
این مقدمه را گفتم تا عرض کنم نمیشود از یک اسم به عنوان بهترین نام ببریم یا بقیه را مناسب و کارآمد ندانیم اما شرکت‌های مختلفی وجود دارند که بصورت تخصصی بر روی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس تست انجام‌ می‌دهند و در بازه‌های زمانی متفاوت نتایج خود را اعلام می‌کنند. این تست‌ها هم اصولا شامل موارد بسیار ریزی نظیر درستی تشخیص، سرعت اسکن فایل‌ها و … شده و نتایج هر تست به تفکیک منتشر می‌گردد اما شرکت‌های تولیدکننده این نرم‌افزار اغلب زرنگی می‌کنند و در تبلیغ محصولاتشان تنها نتایج تست‌هایی را در سایت یا تبلیغاتشان اعلام می‌کنند که نرم‌افزار آنها در آن نمره بالایی را آورده است !


یکی از موسساتی که به ارزیابی آنتی‌ویروس‌ها می‌پردازد 
AV Comparatives نام دارد. این موسسه به تازگی آخرین گزارش خود مربوط به ماه آگوست را منتشر نموده است که در آن قدرت نرم‌افزارهای زیر در دو مولفه‌ی صحت و سرعت تشخیص ارزیابی شده است :

* avast! Professional Edition 4.8
* AVG Anti-Virus 8.5
* AVIRA AntiVir Premium 9
* BitDefender Antivirus 2010
* eScan Anti-Virus 10
* ESET NOD32 Anti-Virus 4.0
* F-Secure Anti-Virus 2010
* G DATA AntiVirus 2010 (Hardware)
* Kaspersky Anti-Virus 2010
* Kingsoft Antivirus 2009
* McAfee VirusScan Plus 2009
* Microsoft Live OneCare 2.5
* Norman Antivirus & Anti-Spyware 7.10
* Sophos Anti-Virus 7.6
* Symantec Norton Anti-Virus 2010
* TrustPort Antivirus 2009

(آنتی‌ویروس G Data راهکاری سخت‌افزاری برای مبارزه با ویروس‌ها است که توسط یک شرکت آلمانی ارائه شده است.)

بر اساس تحقیقات این شرکت که گزارشش را می‌توانید از این آدرس دریافت کنید نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس زیر به ترتیب بیشترین قدرت شناسایی را داشته‌اند :

در مورد McAfee تاکید شده است که این درصد در حالتی بدست آمده‌است که برنامه از قابلیت in-the-cloud خود استفاده نماید و این امکان تنها از طریق اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است. در حالتی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست عملکرد McAfee برابر با مقدار ۹۲٫۶٪ گزارش شده است.

لازم به ذکر است این رده‌بندی بر اساس آزمایش عملکرد این آنتی‌ویروس‌ها با قریب ۱.۶ میلیون از انواع ویروس‌ها ، کرم‌های اینترنتی ، بدافزارها و اسکریپت‌های مخرب که همگی در هفت ماه گذشته فعال بوده‌اند تهیه شده‌است.





تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:بهترین آنتی‌ویروس جهان کدام است ؟,
ارسال توسط sina

 اینترنت قوی ترین ابزاری است كه تا كنون برای مبادله ی اطلاعات اختراع شده است . این مجموعه به هم پیوسته رایانه ها كه به واسطه ی خطوط تلفنی با هم مكالمه می كنند ، به وژه از چند سال پیش بعد از شگفت آوری رشد كرده است . با مطالعه ی این تحقیق خوانده هم با تاریخچه ی پدید آممدن اینترنت آشنا می شوید و هم به دلایل گسترش سریع آن پی خواهیم برد و در همین قدم اول در خواهیم یافت كه چرا این پدیده كه وجودش را مدیون پیشرفت تكنلوژی است امروزه در حوزه های كاملاً متفاوتی همچون سیاست ، اخلاق ، آزادی ، عقیده ، و بیان و حتی امنیت ملی و بین المللی مبانی جدی را دامن زده است و شما با مطالعه ی این مطالب می توانید به راحتی وارد دنیای اینترنت شوید . اینترنت چیست ؟ اینترنت شی ء ای مادی و قابل لمس كردن نیست . اینتنت یك اشتراك است . موجودی دیجیتالی كه به درخواست تجربه ی انسان حركت می كند و می تواند انواع اطلاعات و دانستنی ها را در دسترس ما قرار دهد . از ساختار اتم كربن گرفته تا نتایج مسابقات اسب دوانی . اینترنت چیزهایی مانند نرم افزار ، موسیقی ، تصاویر چند رسانه ای فیلم و متن را در شكل ابزارهای الكترونیكی در اختیار ما می گذارد . اینترنت امكان ارتباط پویا و باز را برای مكالمه ی تعداد زیادی از مردم در یك زمان فراهم می كند .

 

                                                به ادامه مطلب بروید




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:ینترنت چیست؟,
ارسال توسط sina

 ترفند حرفه ای فتوشاپ

 

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و ۲۵ ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.

● نکته ۱ :
▪ چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم :
وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید .

● نکته ۲ :
▪ اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید :
در ابتدای تاریخ فوتوشاپ ( زمان زندگی دایناسورها ) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال ۴ تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .

● نکته ۳ :
▪ حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ :
                                                به ادامه مطلب بروید




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:ترفند حرفه ای فتوشاپ,
ارسال توسط sina

 ارتباط دو کامپیوتر از طریق خط تلفن

 

شما می توانید از USB، یا حتی تکنولوژی بی سیم مادون قرمز موسوم به Infrared و یا Bluetooth برای ارتباط استفاده کنید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از بیرون از منزل مثلاً در اداره به کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برعکس؟
در این مبحث به آموزش ارتباط دو کامپیوتر که ترجیحاً سیستم عامل ویندوز XP را دارند خواهیم پرداخت. در این ارتباط ما از Incoming Dial-Up Connection استفاده می کنیم. یقیناً این تنها روش برای ارتباط میان دو سیستم نیست. شما می توانید از کابل link موازی یا سریال، USB، یا حتی تکنولوژی بی سیم مادون قرمز موسوم به Infrared و یا Bluetooth برای ارتباط استفاده کنید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از بیرون از منزل مثلاً در اداره به کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برعکس؟ یا مثلاً سایتی را طراحی کرده اید و اکنون می خواهید در یک زمان معین بدون انتقال آن به اینترنت، سرعت بارگذاری صفحات آن را به صاحب کار نشان دهید؟ قبل از این که استارت کار را بزنیم توجه کنید که ویندوز XP در یک زمان از یک اتصال تلفنی و نه بیشتر استفاده می کند. اگر تعداد بیشتری سیستم را می خواهید از این طریق به هم وصل کنید باید سراغ۲۰۰۰ Windows Server و یا۲۰۰۳ Windows.Net Server را بگیرید. زیرا این ویندوزها هیچ محدودیتی ندارند و حتی به مراتب کار با آن ها جالب تر است. بهتر است که بدانید در این وضعیت سرعت انتقال داده ها ما بین ۲۸‎/۸ تا Kbps ۳۳‎/۶ خواهد بود حتی اگر دو کامپیوتر از مودم های Kbps ۵۶استفاده کنند، چرا که برای سرعت بالاتر باید بین شرکت مخابرات و کامپیوتر سرور خط تلفن دیجیتال E۱ و یا در خارج T۱ کشیده شده باشد.
                                                   به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:ارتباط دو کامپیوتر از طریق خط تلفن,
ارسال توسط sina

   از بين بردن رمز ست آپ كامپيوتر

 

پاک کردن اطلاعات حافظه CMOS

در کامپيوترهايXT باتوجه به تعداد محدود پارامترها، پيکربندي سيستم بااستفاده از ميکروسوئيچ امکان پذير مي باشد اما در سيستم هاي AT به دليل بالا بودن تعداد پارامترهاي قابل برنامه ريزي توسط استفاده کننده ، حضور يک منبع که هم به راحتي در دسترس باشد و هم جاي کمي اشغال نمايد ، ضروري به نظر مي رسد. اين منبع در کامپيوترهاي AT حافظه CMOS ناميده مي شود .

حافظه CMOS داراي 64 بايت و يا بيشتر ظرفيت مي باشد که توسط دو پورت H70 و H71 قابل دسترسي مي باشد. و از آن براي نگهداري ساعت ، تاريخ و پيکربندي سيستم استفاده مي شود. همچنين تعدادي از بيت هاي اين حافظه براي چک کردن پيکربندي سيستم تحت عنوان CHECKSUM استفاده مي شود.

محتويات اين حافظه در زمان خاموش بودن سيستم توسط يک باطري پشتيبان 6/3 ولتي نگهداري مي شود. اين باطري ممکن است در داخل و يا در خارج از مادربورد قرار داشته باشد . البته در بعضي از سيستمها مجموعه باطري و حافظه به صورت يکپارچه ارائه شده که نمونه آن مارک DALLAS مي باشد.

از نظر عملکرد و نحوه دستيابي هيچ تفاوتي بين انواع متفاوت CMOS وجود ندارد و همگي با استفاده از دو پورت يادشده قابل دسترسي و برنامه ريزي مي باشند.

تغيير در محتويات CMOS بطور معمول از طريق برنامه SETUP امکان پذير است اما در صورتي که در ست آپ سيستم رمز تعريف شده باشد و رمز مربوطه را هم در اختيار نداشته باشيد در اينصورت امکان ورود به برنامه ست آپ و تغيير در پيکر بندي سيستم ( اطلاعات CMOS ) امکان پذير نخواهد بود . در اين موارد راهي جز پاک کردن محتويات CMOS نداريم . دراين مواقع در احتمال وجود دارد .

1) براي وارد شدن به سيستم رمز تعريف شده باشد.

2) براي وارد شدن به ست آپ رمز تعريف شده باشد.

در حالت اول با توجه به بوت نشدن کامپيوتر کاري از نرم افزارها ساخته نيست و بايد اقدام به پاک کردن محتويات CMOS به صورت سخت افزاري نمود .

                                                    به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:از بين بردن رمز ست آپ كامپيوتر,
ارسال توسط sina

 هیچكسی پوشیده نیست كه گوگل از برترین جستجوگر های این دنیای بزرگه و همیشه از گزینه های اصلی برای جستجوكردن به شمار می آید .گوگل علاوه بر مشخصاتی كه عموم از اونها استفاده میكنند،ترفند ها و ویژگی های پنهانی دارد كه ما میخواهیم ۹ تا از آن ها را برای شما بیان كنیم. ...


آب و هوای شهر های مختلف با گوگل
این یكی از جالب ترین ویژگی های پنهان گوگل است .شما با استفاده از این خاصیت می توانید با جستجوی عبارتweather tehran درجه و آب و هوای شهر تهران رو ببینید.

برای صورت كلی باید عبارت زیر رو جستجو كنید:
Weather {نام شهر}

ماشین حساب گوگلی
كارهای ساده:

 

كارهای پیشرفته:


گرفتن اطلاعات برای سایت های مختلف

info:{آدرس}


تبدیل واحد پول با گوگل

{واحد دوم} in {واحد اول}

اطلاعات درباره یك كلمه

define: {كلمه}

ساعت یك شهر

time {نام شهر}

دیدن نقشه یك شهر یا كشور




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب: قابلیت پنهان گوگل,
ارسال توسط sina

 ابتدا در RUN کلمه dxdiag را تایپ می کنیم

 

با فشردن کلید اینتر پنجره DirectX diagnostic tools باز میشود

dxdiag+sun73

در بخش system شما میتوانید مشخصاتی از قبیل مقدار رم ، قدرت سی پی یو یا پروسسور یا پردازشگر ، نوع ویندوز ، نام کامپیوتر ، نام شرکت تولید کننده کامپیوتر را مشاهده کنید. در بخش Display  هم میتوانید جزئیات کارت گرافیک خود را مشاهده کنید. در بخش های بعدی هم میتوان مشخصات کارت صدای خود را ببینید.

برای دیدن حافظه کارت گرافیک کامپیوتر خود در ویندوز ویستا کافی هست تا روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه personalize را انتخاب کنید سپس روی display settings کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Advanced settings کلیک کنید و سپس به بخش Adapter بروید. در بخش Video memory مشاهده خواهید کرد که حافظه اصلی کارت گرافیک شما که برای اجرای بازی های کامپیوتر بسیار مهم است چقدر است. اگر در این بخش چیزی ندیدید به این معنا هست که کارت گرافیک شما درست روی کامپیوترتان نصب نشده که باید سی دی مربوط به کارت گرافیک را درون کامپیوترتان قرار دهید و درایور آن را نصب نمایید.

راه دیگر دیدن مشخصات کامپیوتر کلیک راست کردن روی Computer و زدن دکمه Propertise میباشد که البته در اینجا مشخصات قسمت های اصلی کامپیوتر را خواهید دید و خیلی وارد جزئیات نمی شود.




ارسال توسط sina

 با انجام چند کار مي‌توان ويندوز xp را به‌صورت خودکار برروي سيستم نصب کرد به گونه‌اي که در حين نصب سوالي از کاربر نپرسد، حتي شماره سريال ويندوز! 

مسلم عزتي - کارشناس مهندسي نرم‌افزار، با بيان اين مطلب اظهار كرد: هنگامي که قصد نصب ويندوز را داريد، در حين نصب لازم است سوالاتي پيرامون نام رايانه، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سريال ويندوز و ... را پاسخ دهيد که اين مساله باعث مي‌شود، دقايقي طولاني را کنار سيستم باشيد تا نصب ويندوز به مراحل نهايي نزديک شود. 

وي افزود: با استفاده از ابزاري که در سي دي ويندوز xp در فولدر support قرار داده شده، آن هم در يک فايل Cab به راحتي نسبت به نصب خودکار ويندوز اقدام کنيد. 

1- در سي دي ويندوز xp به مسير زير مراجعه کنيد؛ support\tools\ 

2- فايل deploy.cab را برروي يکي از درايوهاي هارد کپي كنيد. سپس آن را باز کرده (از طريق برنامه zip magic يا winzip يا در خود ويندوز xp اگر برروي فايل کليک کنيد باز مي‌شود) و فايل setupmgr.exe را از درون اين فايل cab کپي کرده و درون يک درايو از هارد کپي کنيد. 

3- برروي setupmgr.exe کليک کنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود؛ آنرا next کنيد. سپس گزينه زير را انتخاب کرده و next کنيد: Create a new answer file 

4- مطمئن شويد که گزينه installation windows unattended علامت زده شده باشد سپس next کنيد. 

5- در اين صفحه نوع ويندوز خود را انتخاب كنيد؛ در اينجا ويندوز xp پروفشيونال را انتخاب کنيد، سپس next کنيد. 

6- گزينه Fully automated را علامت بزنيد و next کنيد. 

7- در اينجا صفحه Distribution Folder نمايش داده مي‌شود. در اين صفحه به شما اجازه داده مي‌شود که تعيين كنيد که آيا ويزارد يک پوشه توزيعي را برروي کامپيوترتان بسازد يا پوشه توزيعي را برروي درايو شبکه‌اي که شامل سورس فايل‌هاي ويندوز است ايجاد كند. 

وي يادآور شد: ساخت يک پوشه توزيعي نه تنها به شما اجازه نصب ويندوز بدون استفاده از cd را مي‌دهد بلکه اجازه افزودن فايل‌هاي اضافي (همانند درايورهاي قطعات) براي انجام يک نصب سفارشي را نيز مي‌دهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زياد داريد و درايور يا پوشه مناسب را در اختيار داريد، مي‌توانيد از اين گزينه استفاده کنيد که مي‌توان گزينه زير را انتخاب کرده سپس next نماييد: No, this answer file will be used to install from a CD 

8- در اين صفحه گزينه مربوط به I Accept … را علامت زده و next کنيد. 

9- حال شما صفحه‌اي را مشاهده مي‌کنيد که با کمي دقت متوجه مي‌شويد گزينه هايي درون اين صفحه وجود دارند که شما در حين نصب ويندوز با آن برخورد مي‌کنيد. شروع به تکميل گزينه‌ها به دلخواه خود کنيد. 

10- بعد از اتمام کار گزينه finish را فشار دهيد، در اين قسمت مسيري براي ذخيره تنظيماتي که انجام داده‌ايد، در قالب يک فايل پرسيده مي‌شود. شما بايد نام فايل را که به‌صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغيير دهيد و يک نسخه برروي يک فلاپي ذخيره كنيد. 

11- از منوي FILE گزينه EXIT را انتخاب كنيد. 

12- اکنون شما فايل اصلي را ساخته‌ايد؛ فايل براي انجام عمليات نصب آماده شده اما ممکن است قبل از شروع عمليات مايل باشيد که نگاهي به محتويات فايل بيندازيد. (ممکن است بخواهيد پارامترهاي اضافه‌تري را نيز به فايل بيفزاييد. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورت‌هاي لازم را انجام دهيد.) 

او ادامه داد: براي اين کار فايل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نماييد. شما مي توانيد خطوط ديگري را نيز برحسب نياز براي فعاليت‌هاي ديگر مثل تعيين پارتيشن نصب ديسک سخت يا تبديل سيستم فايل به NTFS معين كنيد. جزئيات مربوط به چگونگي انجام اين کارها را مي‌توانيد در داخل فايل‌هاي کمکي موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده كنيد. اگر در داخل فايل هرگونه تغييري را اعمال کرديد، فايل را ذخيره کرده و آن را ببنديد. 

13- فايل را برروي فلاپي ديسک کپي كنيد. سپس رايانه را از طريق سي دي راه‌اندازي کرده و فلاپي را در داخل درايو فلاپي قرار دهيد. ويندوز به‌صورت خودکار تنظيمات معين شده را مورد استفاده قرار مي‌دهد.




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:چگونگي روش نصب ويندوز xp به‌صورت خودکار,
ارسال توسط sina

 بتدا Autoruns را با حجم تقريبي 600 کيلوبايت از آدرس زير در سايت مايکروسافت دانلود كنيد:http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx پس از دانلود فايل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کليک بر روي فايل autoruns.exe اجرا کنيد. 

پس از اجراي برنامه برروي دکمه Agree کليک کنيد تا وارد محيط برنامه شويد، اين برنامه داراي چندين تب است که در هر تب فايل‏هاي اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است. 

در تب Everything تمامي برنامه‏ها و فايل‏هاي فعال قابل مشاهده هستند، روش کار کلي نرم‏افزار به اين صورت است که اگر مي‏خواهيد يک نرم‏افزار و يا فايل، تنها در راه‏اندازي مجدد سيستم اجرا نشود تيک کنار آن را برداريد، دقت کنيد که در همان لحظه فعاليت برنامه متوقف نمي‏شود و پس از اولين Restart سيستم، فايل اجرا نخواهد شد. 

اما اگر مي‏خواهيد که فايل به هيچ وجه اجرا نشود و کاملا از ليست Autoruns پاک شود بر روي آن راست کليک کرده و سپس Delete را انتخاب کنيد. 

براي پي بردن به برنامه‏هاي ويروسي و تفکيک آن‏ها از برنامه‏هاي مربوط به ويندوز و برنامه‏هاي سالم ديگر، ذکر چند نکته ضروري است: 

اصولا برنامه‏هايي که در ستون‏هاي Publisher و Description داراي اطلاعاتي نباشند بسيار مشکوک به ويروس هستند، چرا که داراي هويت نيستند. 

اگر نام برنامه براي شما آشنا بوده با اطمينان نمي‏شود گفت که ويروس نيست. در بيشتر مواقع ويروس‏ها با نام‏هايي ظاهر مي‏شوند که بخشي از تشکيلات ويندوز تصور مي‏شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و …. 

ويروس‏ها معمولاً در تب Logon قرار مي‏گيرند (اما نه هميشه!)، پس همواره به تاريخ ايجاد و تغيير فايل‌ها که در Properties هر فايل در قسمت Modified درج مي شود توجه کنيد، اگر تاريخ ايجاد آن به چند روز پيش برگردد، بايد تا حد زيادي به آن مظنون شويد. 

به مسير فايل نيز نگاه کنيد، در اکثر مواقع ويروس‏ها در مسير C:\WINDOWS و يا C:\WINDOWS\system32 ذخيره مي‏شوند. به آيکون فايل در سمت چپ نام برنامه نيز نگاه کنيد، ويروس‏ها معمولا داراي آيکون‏هاي ويندوزي آشنا هستند. 

در پايان اگر هنوز مشکوک هستيد برروي آيتم مورد نظر در نرم‏افزار راست کليک کرده و برروي گزينه Search Online کليک کنيد تا هويت فايل به صورت آنلاين از طريق اينترنت بررسي شود. وقتي شما مطمئن شديد که مظنونتان ويروس است به ترتيب زير عمل کنيد؛ 

آيتم مورد نظر را در نرم‏افزار Autoruns پاک (Delete) کنيد. 

پروسه‏هاي مربوطه را در Task Manager با فشردن کليد End Proccess قطع کنيد. 

فايل‏هاي EXE و يا DLL که مسيرشان را قبلاً مشاهده کرديد، پيدا و پاک کنيد و يا به صورتي قرنطينه کنيد که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند؛ سيستم را Restart کنيد. 

هم‌چنين پس از Restart سيستم موارد زير را چک کنيد: 

در نرم‏افزار Autoruns ببينيد که آيتم‏هاي مورد نظر دوباره برگشتند يا خير. 

در Task Manager ببينيد پروسه‏هاي مربوط به ويروس وجود دارند يا نه. 

آيا رفتارهايي که شما را به ويروسي بودن سيستم‏تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهاي مختلف). 

اگر پاسخ سوال‏هاي بالا منفي باشد بايد خوشحال باشيد که خودتان بدون آنتي ويروس سيستم‏تان را پاک‏سازي کرديد!




ارسال توسط sina

 به طور کلي در زمان برنامه نويسي در شرکتهاي معتبر که نرم افزار آنها مي تواند در کشورهاي مختلف فروش داشته باشد، از استانداردهايي استفاده مي کنند که توسط آن مي توان به راحتي زبان يک برنامه را به دلخواه تغيير داد. 
به طور مثال يکي از معروفترين برنامه ساخته شده به اين روش، يا بهتر است بگوييم سيستم عامل، همان ويندوز مي باشد. مايکروسافت با بهره گيري از قانون Resource String تمامي فايلهاي ويندوز را به اين روش کامپايل کردند که در زماني که احتياج به يک زبان خاص بود، تنها با عوض کردن جملات و نوشته ها، آن فايل از نظر زبان تغيير کند. 

به طور کلي ويندوز و يا اکثر برنامه هاي معروف از فايلهاي با پسوند DLL جهت ذخيره اطلاعات لازم برنامه استفاده مي کنند. البته اين نوع فايلها توضيحات بسيار مفصلي دارند که ما فقط به بحث زبان آن مي پردازيم. 
يکي از قسمتهايي که در اين فايلها مي شود ذخيره ساخت، همان نوشته ها و جملات برنامه هستند. حال فکر کنيد يک برنامه 5 فايل DLL دارد که هر کدام داراي يک زبان مختلف مي باشند. البته اين بحث فقط مربوط به فايلهاي DLL نمي باشد و فايلهايي نظير EXE را نيز شامل مي شود. 

حال اگر بتوانيم به روشي اين نوشته ها را به زبان فارسي تبديل کنيم، فايل مورد نظر به زبان فارسي مي شود. البته فارسي ساختن يک فايل به همين راحتي هم نيست. چون همان طوري که ميدونيد زبان فارسي از سمت راست به چپ است در حالي که اکثر زبانهاي دنيا از سمت چپ به راست مي باشند. (غير از ژاپني) 
حال بياييد ببينيم چگونه ميتونيم با ساده ترين روش اين جملات رو فارسي کنيم؟ خوب مسلما” راحت ترين راه، استفاده از يک برنامه آماده مي باشد. 
برنامه Resource Hacker را از آدرس زير دانلود و نصب کنيد: 
http://www.soft32.com/Download/Free/Resource_Hacker_340/4-3568-1.html 
اين برنامه بسيار سودمند است. بسياري از برنامه نويسان جهان جهت ساخت فايلهاي Resource خود از اين برنامه استفاده مي کنند. پس از نصب اين برنامه آن را باز کنيد و کار خود را با فارسي کردن اولين فايل ويندوز شروع مي کنيم. به خاطر داشته باشيد که شما مي بايست يک ويندوز جهت تايپ فارسي براي اين قسمت داشته باشيد. برنامه Resource Hacker به لحاظ 32 بيتي بودنش ميتونه تقريبا” 90 درصد فايلهاي ويندوز رو ويرايش کنه. پس اعمال زير را يک به يک انجام دهيد: 

1) برنامه Resource Hacker را اجرا کنيد. 
2) سپس از منوي File گزينه Open را انتخاب نماييد تا پنجره مربوط به گشايش فايل ظاهر شود. 
3) سپس به شاخه ويندوز (به طور مثال C:\Windows) برويد و يکي از فايلهاي اجرايي، مانند ماشين حساب ويندوز را باز کنيد. اين فايل با نام Calc ديده مي شود. (در برخي از ويندوزها مانند ويندوز XP اين فايل در شاخه سيستمي ويندوز قرار دارد، به طور مثال C:\Windows\System32) 
4) حال در سمت چپ، گزينه String Table را باز کنيد. اين همان قسمتي است که شما مي بايست در تمامي برنامه ها، جهت فارسي کردن فايلها ويرايش نماييد 
5) يکي ديگر از قسمتهايي که مي توان تغيير داد، منوي برنامه ها مي باشد که به راحتي مي توانيد از سمت چپ انتخاب نماييد. حال کار خود را با فارسي کردن يک منو ادامه مي دهيم. پس از انتخاب Menu از سمت چپ، گزينه با کد 307 را فارسي مي کنيم. در انتها دکمه Compile Script را فشار دهيد و فايل را ذخيره نماييد 
6) حال برنامه ماشين حساب ويندوز خود را اجرا کنيد و نتيجه را ملاحظه فرماييد. 

خوب اين روش بسيار ساده و مقدماتي براي فارسي کردن فايلها مي باشد. به خاطر داشته باشيد اين برنامه، و برنامه هاي شبيه اين مي توانند فايلهاي کامپايل شده به صورت Resource را ويرايش کنند که معمولا” با پسوندهايEXE ، DLL ،OCX ،CPL ،SCR و … شناخته مي شوند. اين را هم بدانيد که بسياري از فايلهاي ديگر نيز از اين نوع فايلها مي باشند و تنها با تغيير دادن پسوند آنها مي توان اين نوع فايلها را نيز ويرايش کرد. به طور مثال فايلهاي Theme ويندوز از نوع همان DLL مي باشند. 

البته به ياد داشته باشيد که اين برنامه همه فايلها را نمي تواند فارسي کند، مثلا خيلي از بازيها. 
ضمنا” به عنوان يک خواهش جدي از شما مي خواهم قبل از فارسي کردن هر فايل، از آن ، يک فايل Backup تهيه کنيد و در صورتي که آشنايي بسيار کم به کامپيوتر داريد، از ويرايش فايلهاي ويندوز جدا” خودداري کنيد. 
در صورتي که فايلهاي ويندوز را به اشتباه فارسي کنيد، ويندوز ديگر قادر به شناسايي آنها نمي باشد لذا ويندوز درست اجرا نمي شود و در برخي مواقع مجبور به نصب دوباره ويندوز مي شويد!




تاریخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:روش فارسي کردن فايل هاي باينري و اجرايي,
ارسال توسط sina

  چگونه ip خود را عوض كنيم..................



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب: چگونه ip خود را عوض كنيم,
ارسال توسط sina

 رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd............................



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd,
ارسال توسط sina

 دو راه جالب جهت نفوذ به ويندوز XP بدون رمز عبور!...............................



ادامه مطلب...
ارسال توسط sina

 


ابتدا My Computer را باز كنيد و از منوي View گزينه Status Bar را انتخاب كنيد تا نوار وضعيت به پايين پنجره اضافه شود. در سمت چپ اين نوار تعداد اشياء موجود در پنجره را نمايش مي‌دهد كه در صورت وجود فايلهاي مخفي(Hidden) تعداد آنها را در داخل پرانتز نمايش مي‌دهد.



تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:پی بردن به وجود فایلهای مخفی,
ارسال توسط sina

 فشرده سازی با روشی منحصر به فرد.....................



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:فشرده سازی با روشی منحصر به فرد,
ارسال توسط sina
ارسال توسط sina
ارسال توسط sina

 

ارسال فایل بدون اینترنت.............................



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:ارسال فایل بدون اینترنت,
ارسال توسط sina
ارسال توسط sina

 چگونه ویندوز خود را همیشه سالم نگه داریم.............................



ادامه مطلب...
ارسال توسط sina
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد